woensdag 25 juli 2012

Cape Cod/Provincetown

Het is nu dinsdag en we zijn inmiddels op Cape Cod aangekomen. CC is 1 van de 4 dingen die je in de USA gezien moet hebben (volgens de amerikanen dan he...). Het is heel gezellig en enorm toeristisch en we zitten in een B&B boven een restaurant zowat aan het water. Vanaf het terras van het restaurant heb je dit uitzicht:


Tussen de restaurants en winkeltjes aan de overkant door. Mooi he? Heel mooi en warm weer, maar vanmidda wel een tropische bui van een uurtje, maar dat mag de pret niet drukken. Onze B&B ziet er trouwens zo uit:


Wij slapen aan de zijkant rechts, dus helaas geen uitzicht op zee, maar als je bovenaan de trap staat al wel en morgen is het ontbijt op het terras, dus dat zit wel goed lijkt me. Nog een paar foto's van Provincetown (Massachusetts inmiddels) zie je hieronder.








Voor het geval je niet weet in welk land je zit....hele rijen met de Stars and Stripes, maar achteraan ligt een 3-master en die heeft de NL vlag in de rechter mast hangen, alleen zie je dat niet op deze foto helaas. Het is een replica van een schip dat de eerste kolonisten hierheen bracht en gebouwd in Zweden door een NL botenbouwer. Vandaar een Zweedse en een NL vlag in top, je kunt er een tocht mee maken en dus huren.


Maar ook op Cape Cod stond een quiltwinkel langs de route (wel van tevoren bedacht hoor...), die zag er van buiten zo uit:


Lief he? Hier geen vlag in top, maar wel voor het raam... En binnen zie je dan dit:


Tumbleweed quilts in West Barnstable dus, een grote winkel, hier zie je de jaren 30 hoek rechts en achterin bij de quilts hadden ze heel veel effen stoffen, waar ze in deze winkel ook gek op zijn.


De quilts nog even van dichtbij, ook hier HUIZEN!! ;-))


Boeken boeken en boeken.


Doorkijkje.... Zo hadden ze nog 3 rijen, ze hebben ongeveer evenveel stof als ik in de winkel.


En een zandbakje vol met kleine lapjes in rolletjes gemaakt, met schep zodat je kunt scheppen. Staat wel leuk he als je er de ruimte voor hebt?
O ja dames Bakker..... heb jullie schaartje te pakken!!!! Komt uit deze winkel mee voor jullie! Ik moest er toch eentje meenemen he, geen 2??? anders moet ik nog verder zoeken...laat het even weten als reactie of stuur een email a.u.b. Ik weet dat je meeleest Maartje... Een hele mooie gekleurde zelfs... dus nog even geduld, maar het komt eraan. Op 7 augustus ben ik weer in de winkel ;-)
Nog even de foto van onze BB van gisteren, maar nu met licht... Je zult er maar wonen...


Vanaf de voorkant en hieronder de achterkant...


Heerlijk toch? Ontbijt was trouwens heel gezellig met de eigenaresse en 2 andere gasten aan tafel en lekker gegeten ook trouwens.
Morgen naar Boston toe, eindje rijden, maar dat is geen straf met deze auto!
Groetjes
Marina.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Marina,
    leuk om je op je reis te kunnen volgen! Had al eerder geprobeerd een reactie te plaatsen, maar zie hem niet terug. Hier in Denemarken veel handwerkwinkels (zelfs in de supermarkt verkopen ze handwerkspullen), maar vandaag ga ik pas naar de eerste quiltwinkel. Veel plezier en een goede reis! Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marina,

    Wat is dit leuk om te lezen! Voor mij jeugdsentiment: ik ben één keer in mijn leven in de USA geweest, in New York, Boston en Cape Cod, dus precies waar jij nu "rondhuppelt"; maar dat is al zolang geleden dat het wel lijkt of ik met de Mayflower ben meegereisd, ahum... In die tijd ben ik gestoken door de quiltbug ;) en dat gaat nóóit meer over...
    Veel plezier met het vervolg van je reis en met alle bezoekjes aan de quiltwinkels; ik ben benieuwd met wat voor buit je thuiskomt!

    Groeten van Digna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niu Digna, ik weet zeker dat ik TEVEEL meeneem, maar ik deel de boeken en tijdschriften altijd met Alie en Ineke, dus kunnen er 3 peronen in lezen ;-)

      Verwijderen
  3. Hoi Marina,
    Leuk om je zo te kunnen volgen! Die gevulde zandbak zag er prachtig uit! Wij zagen in een quiltwinkel die Lolly Pops heet, een met lapjes gevulde roeiboot! Tja, en met welk lapje ga je dan naar huis?
    Zeg, geniet van je vakantie, en ik kijk uit naar je foto's van Keepsake!
    Groetjes, dikke tuut, W en T

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marina, eindelijk even op je blog kunnen lezen wat een prachtige plaatjes laat je zien, dit kan nu al niet meer stuk.

    Groetjes van Ria;0)

    BeantwoordenVerwijderen